Dreptul de retragere

Cumparatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage din contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere in conformitate cu prevederile OUG 34/2014.

Perioada de retragere mentionata expira in termen de 14 zile de la ziua in care cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor sau:

- in cazul in care cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care cumparatorul sau o parte terta, intra in posesia fizica a ultimului produs;

- in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care cumparatorul sau o parte terta intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese;

- in cazul contractelor pentru livrarea periodica de produse pe o perioada de timp determinata, ziua in care cumparatorul sau o parte terta intra in posesia primului produs.

Exercitarea dreptului de retragere

Inainte de expirarea perioadei de retragere, cumparatorul informeaza vanzatorul cu privire la decizia de retragere din contract, in scris, prin completarea formularului de retur disponibil pe site.

Cumparatorul are obligatia de a transmite toate datele necesare (nume, prenume, nr. de telefon, produsul comandat, motivul returului, cont IBAN si numele titularului) in mod corect si complet, iar cererea de retur va fi procesata intr-un termen de 2 zile lucratoare.

Vanzatorul isi rezerva dreptul de a investiga orice cerere de returnare si de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive.

Obligatiile vanzatorului

Vanzatorul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea cumparatorului, exclus , costurile, livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii.

Vanzatorul ramburseaza sumele mentionate numai intr-un cont bancar comunicat de catre cumparator.

Vanzatorul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazurile in care cumparatorul a ales, in mod explicit, un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de vanzator.

Obligatiile cumparatorului

Cumparatorul returneaza produsele sau le inmaneaza vanzatorului ori unei persoane autorizate de vanzator sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a primit produsele.

Returnarea produselor se face direct catre vanzator, prin curier, la adresa de unde produsele au fost expediate initial(adresa din awb/nota de transport) 

Cumparatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora.

Cumparatorul are obligatia de a returna produsele in aceeasi stare in care le-a primit si in ambalajul original. In cazul in care produsele prezinta urme de folosire ce le-ar micsora valoarea ori nu mai prezinta ambalaj, rambursarea se va face partial, proportional cu valoarea diminuata a produsului sau din care se va scadea costul ambalajului. Pentru Produsele consumabile , filtre , cartuse , rezerve , daca sunt folosite Returnarea nu este posibila . Returnarea comenzii se va face fara costul aferent transportului .

In cazul in care cumparatorul solicita retragerea din contract, acesta va trebui sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul comandat.

Exceptii de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere urmatoarele:

- produsele confectionate dupa specificatiile prezentate de de cumparator sau personalizate;

- produsele care sunt susceptibile de a se deteriora sau expira rapid;

- produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de cumparator;

- inregistrari audio sau video sigilate sau programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;

- produse consumabile care au fost desigilate;

- produse de lenjerie intima, care au fost desigilate si purtate;

- produse textile care au fost desigilate si/sau spalate.

Taxa de retur

Cumparatorul are obligatia de a suporta cheltuielile rezultate din returnarea produselor , Indiferent de situatie , clientul va trebui sa efectueze returul prin orice mijloc,vanzatorul nu poate asigura logistica necesara pentru preluarea returului. Retururile vor fi trimise la  adresa de unde acestea au fost expediate , Jud. Constanta , Localitate Medgidia , strada Dumitru Chicos nr 16

Pentru returnarea produsului este necesara completarea formularului de retur . Completarea formularului de retur se poate face aici. Vanzatorul va returna pe lângă valoarea produselor și taxa de transport plătită de cumparator pentru primul transport(când clientul a făcut comanda inițială)  

 Obligațiile consumatorului în cazul retragerii(1) Cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși bunurile, consumatorul returnează bunurile sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze bunurile, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor, cu excepția cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spațiilor comerciale, în cazul cărora bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia bunurile pe cheltuiala sa dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal

ATENTIE:

Coletele trimise catre SC Planeta verde logistica sl 

cu ramburs, pentru care destinatarul este obligat sa plateasca expeditorului suma aferenta, nu sunt acceptate deoarece continutul coletului trebuie verificat imainte de achitarea contravalorii returului

Produsul returnat va fi trimis in starea initiala la momentul livrarii. Clientul este responsabil pentru scaderea valorii produselor, datorata din manipularea/tilizarea gresita a acestora.

In cazurile in care produsele returnate prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, Planeta Verde Logistica  isi rezerva dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.

De asemenea, Planeta Verde Logistica SL   isi  rezerva dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).

Predarea produselor retur sau la garantie se face prin curierat sau Posta Romana.

Reclamatiile , Sesizarile , Si notificarile se fac doar in scris  adresa: sale@vidalux.eu , sau prin posta .